Wat zijn de voordelen van een SEO check?
26 jul, 2023
Online marketing
juli 26, 2023
913 Weergave(s)
Wil jij hoger in Google komen met jouw website? Doe dan nu de SEO check. Wij scannen met onze software of jouw website op de belangrijkste factoren doet scoren. Wij zullen niet alleen kijken of je scoort op de brede zoekwoorden, maar ook op longtail zoekwoorden die vaak van groter belang zijn. We kijken naar de technische aspecten van de website, maar ook naar de commerciële kant. Zijn de zoekwoorden waar je momenteel wel op scoort de juiste? Of moet er andere content worden gemaakt? Al deze aspecten worden bespreken in een uitgebreide rapportage die we maken aan de hand van jouw huidige website.
Komt je dit bekend voor? Je hebt een mooie website of webshop laten maken, maar je merkt dat het aantrekken van potentiele klanten niet zo gemakkelijk gaat als je had verwacht. Zodra je op zoek gaat naar je eigen producten of diensten in Google merk je dat je er nergens tussen staat. Misschien is de term SEO nog vrij nieuw voor je. En dus weet je niet hoe je ervoor zorgt dat je website optimaal zal presteren in zoekmachines en voor welke keywords je website dan optimaal is. Onze SEO check zorgt ervoor dat je antwoord krijgt op deze vragen.
De echte optimalisatie van je website bestaat dus uit een aantal pilaren, namelijk: Content, Techniek, Linkbuilding, User experience.
Hoe schrijf je goede SEO content om meer bezoekers te trekken? Goede SEO content is gemaakt voor de bezoeker en niet voor de zoekmachine. Schrijf over de juiste onderwerpen. De content moet relevant zijn voor de bezoeker, want anders zal Google je website of webshop op den duur minder SEO waarde toekennen.
Trefwoord dichtheid is daarnaast ook een belangrijke factor. Verwerk het zoekwoord waar je op gevonden wilt worden in de tekst maar pas op voor overoptimalisatie. Hoe vaak een zoekwoord moet terug komen in de tekst verschilt. De Yoast SEO plugin geeft aan wanneer je een trefwoord vaak genoeg in de tekst vermeldt. De plugin adviseert een maximale trefwoord-dichtheid van 2,5%. Hoewel niet iedereen het eens is over deze vuistregel, de gemiddeldes verschillen ook vaak per sector.
Daarnaast is het belangrijk om je zoekwoord te benadrukken. Bijvoorbeeld door het zoekwoord in de title tags en meta descriptions toe te voegen. Je kunt ook een zoekwoord vetgedrukt maken, je geeft het dan extra kracht. Maak ook gebruik van headers, zoals H1, H2 en H3.
Men denkt vaak bij SEO na het schrijven van content of linkbuilding, maar techniek is net zo belangrijk. Je kan namelijk onnodig posities verliezen. Bijvoorbeeld als jouw website traag laadt, technische fouten bevat of niet optimale HTML-codes bevat. MarketingsScore zorgt ervoor dat de SEO techniek van jouw website wordt gecheckt. Denk onder andere aan indexeerbaarheid, website structuur en snelheid.
Linkbuilding kan beschouwd worden als wel een van de moeilijkste pilaren van SEO. Met als gevolg dat er in dit vakgebied veel red-flag tactieken worden toegepast. Mensen die dit toepassen beloven jou de meest fantastische dingen, maar kunnen het maar zelden waarmaken. Soms zijn de gevolgen van foute linkbuilding voor uw website zelfs verslechterend, bijvoorbeeld als Google de zoekmachine aanpast en uw website volledig verdwijnt uit de resultaten. Maar goede en serieuze linkbuilding is nog altijd een belangrijke factor bij het behalen van hoge posities in Google. Onze SEO check laat jou ook zien hoeveel links van externe domeinen zijn opgenomen op verschillende websites op het internet. Wij helpen je vervolgens om je linkpositie op het internet te versterken door het opbouwen van stabiele backlinks. De prestaties op smartphone en tablet worden ook niet vergeten! De SEO check kijkt of jouw website geschikt is voor mobiele apparaten en wat je eventueel nog kunt verbeteren!
Er zullen nog weinig online marketeers zijn die beweren dat het belang van een goede SEO-strategie nog niet erkennen. Na iedere nieuwe update die Google doorvoert in de algortimes verschuift het belang van bepaalde elementen. Zo is na de laatste updates heel duidelijk naar voren gekomen dat content en User Experience (UX) tegenwoordig zeer zwaar meewegen voor Google, wanneer deze een website rankt. Websites moeten immers goed leesbaar en interessant zijn voor de bezoeker. Google meet de UX van een website bijvoorbeeld door naar de bouncerate en sessieduur te kijken. Een lage bouncerate in combinatie met een lange sessieduur zijn goed voor je ranking, waar een hoge bouncerate en een korte sessieduur het tegenovergestelde voor je ranking zullen betekenen.
Ramon deelt graag zijn kennis over online marketing zodat jij stappen kan zetten met je website.